REGULAMIN ZAKUPÓW DOKONYWANYCH W RAMACH SKLEPU INTERNETOWEGO EGMONT.PL
(dalej również: „Regulamin Sprzedaży" lub „Regulamin”)
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. DEFINICJE
Niniejszy Regulamin Sprzedaży określa warunki zawierania Umowy Sprzedaży oraz
zasady korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę. Ilekroć w dalszej
części Regulaminu Sprzedaży użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką
literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich
użycia wyraźnie wynika co innego:
1. DOK - Dział Obsługi Klienta, za pośrednictwem którego Klient
telefonicznie/mailowo/w drodze korespondencji pisemnej może uzyskać informacje
na temat oferowanych Towarów, Sklepu, Regulaminu Sprzedaży oraz aktualnych
Promocji;
2. Cena - Cena Towaru powiększona o ewentualne koszty transportu
(uwzględniająca należne podatki) należna Sprzedawcy tytułem sprzedaży i
dostarczenia Towaru do Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży;
2a. Cena
Towaru – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto
(uwzględniająca należne podatki) należnego Sprzedawcy tytułem zrealizowania
usługi lub sprzedaży Towaru prezentowanego w Sklepie;
2b. Cena katalogowa
– określona w złotych polskich i podana przez wydawcę lub producenta Towaru
(np. na tylnej stronie okładki książki w postaci wydrukowanej ceny) jako
rekomendowana kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca należne podatki)
należnego Sprzedawcy tytułem sprzedaży Towaru na rzecz Klienta zgodnie z Umową
Sprzedaży;
2c. Najniższa cena – najniższa Cena Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni
przed wprowadzeniem obniżki Ceny Towaru lub która obowiązywała w okresie od
dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia
obniżki (gdy dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30
dni). Najniższą cenę podaje się w każdym przypadku informowania o obniżeniu
Ceny Towaru, obok informacji o obniżonej Cenie Towaru, stosownie do art. 4 ust.
2 i 3 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.
U. z 2019 r. poz. 178);
3.
Funkcjonalność – zdolność Treści Cyfrowej, Usługi Cyfrowej lub Towaru do
pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia;
4. Hasło -
ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie
uzyskiwania dostępu do Konta, który jest określony przez Klienta podczas
tworzenia Konta. Klient jest zobowiązany do zachowania Hasła w ścisłej
poufności (do nieujawniania go jakimkolwiek osobom trzecim). Hasło może być
zmienione w ustawieniach Konta. Klientowi może zostać udostępniona możliwość
tzw. odzyskania zapomnianego Hasła w sposób określony w ramach Sklepu;
5. Integracja
– połączenie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z elementami Środowiska
Cyfrowego Klienta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia
zgodności z Umową o Dostarczanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej;
6.
Interoperacyjność – zdolność Treści Cyfrowej, Usługi Cyfrowej lub Towaru do
współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te
zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej, Usługi Cyfrowej lub Towaru
tego samego rodzaju;
7. Klient - osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych albo osoba
prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
prawidłowo reprezentowana przez właściwą osobę fizyczną, która zaakceptuje
Regulamin Sprzedaży;
8. Kod promocyjny - kod promocyjny wydawany przez Sprzedawcę uprawniający do
nabycia Towarów oferowanych w Sklepie przy uwzględnieniu określonego rabatu
procentowego lub kwotowego;
9.
Kompatybilność – współdziałanie Treści Cyfrowej, Usługi Cyfrowej lub Towaru ze
sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania
z Treści Cyfrowej, Usługi Cyfrowej lub Towaru tego samego rodzaju, bez
konieczności ich przekształcania;
10. Konsument - Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą
Umowę Sprzedaży w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową;
10a. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient, który jest osobą fizyczną
zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
11. Konto
Klienta lub Konto - przestrzeń udostępniana Klientowi w ramach Sklepu zgodnie z
Umową o Świadczenie Usług/Umową Sprzedaży, pozwalająca na korzystanie przez
Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług;
12. Koszyk - usługa udostępniana każdemu Klientowi oraz każdemu użytkownikowi
Sklepu, który korzysta ze Sklepu, polegająca w szczególności na umożliwieniu mu
łatwego dokonania zakupu jednego lub kilku Towarów, wpisanie Kodów promocyjnych
umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi regulaminami,
wyświetlenie podsumowania Ceny zakupu poszczególnych Towarów i wszystkich
Towarów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki) oraz dla użytkowników zalogowanych
zapamiętanie Towarów dodanych do koszyka również po zakończeniu sesji
przeglądarki;
13. Login - adres e-mail Klienta podany w ramach Serwisu podczas tworzenia
Konta przez Klienta;
14. Promocje - szczególne warunki sprzedaży, uregulowane na zasadach wyrażonych
w odrębnych regulaminach, dotyczące specjalnej oferty Sklepu obowiązującej w
określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam
określonych. W przypadku rozbieżności postanowień właściwego regulaminu
Promocji z postanowieniami Regulaminu, pierwszeństwo mają postanowienia
właściwego regulaminu Promocji;
15.
Przedsprzedaż - Towar, który w momencie złożenia Zamówienia nie jest dostępny.
Przewidywany początek dostępności Przedsprzedaży określony jest każdorazowo na
karcie Towaru oznaczonego jako Przedsprzedaż. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o
Towarach, dotyczy to również Przedsprzedaży, chyba że co innego wynika z treści
danego postanowienia;
16. Regulamin
Sprzedaży - niniejszy dokument, określający zasady zawierania Umów Sprzedaży
oraz zasady świadczenia i korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę za
pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów. Regulamin Sprzedaży określa prawa i
obowiązki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą
elektroniczną niniejszy Regulamin Sprzedaży jest regulaminem, o którym mowa w
art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj.
Dz.U. z 2020 r. poz. 344, z późn. zm.);
17. Serwis -
platforma udostępniania Konta oraz Sklepu, stanowiąca zespół połączonych ze
sobą stron internetowych, dostępna za pośrednictwem adresu URL: https://www.egmont.pl/;
18. Sklep
prowadzona przez Sprzedawcę platforma dostarczania Towarów oraz świadczenia
usług drogą elektroniczną oferowanych przez Sprzedawcę;
19. Sprzedawca
- ePWN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul.
Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego
przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000442101, NIP: 525-25-43-576 o
kapitale zakładowym 12.000.000,00 zł, będąca dużym przedsiębiorcą w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu
nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, numer telefonu: 42 680 44 56, adres poczty
elektronicznej: egmont@epwn.pl;
20. Środowisko
Cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe
wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Treści Cyfrowej lub
Usługi Cyfrowej lub w celu korzystania z nich;
21. Towar - rzecz
sprzedawana przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klienta, za
zapłatą Ceny;
22. Treść/Treści - elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np.
informacje o Towarach, zdjęcia, filmy promocyjne, opisy, komentarze), w tym
utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz
wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane w Sklepie i rozpowszechniane
przez odpowiednio Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę
korzystającą ze Sklepu;
23. Umowa o
Świadczenie Usług drogą elektroniczną - dokument w formie odrębnego regulaminu
określający zasady korzystania z Konta oraz zasady świadczenia i korzystania z
usług drogą elektroniczną oferowanych przez Usługodawcę na rzecz Klientów;
24. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków
porozumiewania się na odległość i dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz
Klienta Towarów za zapłatą Ceny;
25. Usługodawca - ePWN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Warszawie, ul. Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa, wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000442101,
NIP: 525-25-43-576 o kapitale zakładowym 12.000.000,00 zł, będąca dużym
przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o
przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, numer telefonu: 42
680 44 56, adres poczty elektronicznej: egmont@epwn.pl;
26. Wymagania
Techniczne - minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne
do korzystania z Serwisu i zawarcia Umowy Sprzedaży, określone w Załączniku nr
1 do Regulaminu Sprzedaży - Wymagania techniczne korzystania z Serwisu;
27. Zamówienie
- formularz udostępniony w ramach Sklepu, określający poszczególne Towary oraz
dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży.
§ 2. DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA
Dział Obsługi Klienta (DOK) udziela Klientom informacji w zakresie dostępności
oferowanych w Sklepie Towarów i usług, działalności Sklepu, Regulaminów oraz
aktualnych Promocji, a także zgłaszanych reklamacji dotyczących Towarów i usług
oferowanych przez Sprzedawcę, w dni robocze w godzinach od 9.00 do 15.00 pod
numerem telefonu 42 680 44 56 oraz pod adresem e-mail: egmont@epwn.pl.
Opłata dla Klienta (w tym Konsumenta) za połączenie telefoniczne z DOK pod
wskazanym numerem jest równa opłacie za zwykłe połączenie telefoniczne zgodnie
z pakietem taryfowym dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzysta
Klient (w tym Konsument).
§ 3. LICENCJA
1. Wyłączne prawa do Treści udostępnianych lub umieszczanych w ramach Sklepu
przez Sprzedawcę lub jego kontrahentów, w szczególności prawa autorskie,
oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i
przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł odpowiednie
umowy. Klient jest uprawniony do korzystania z ww. Treści nieodpłatnie, a także
do korzystania z Treści zamieszczanych zgodnie z przepisami prawa i już
rozpowszechnionych przez innych Klientów w ramach Sklepu, jednak wyłącznie w
zakresie dozwolonego użytku osobistego. Wykorzystywanie Treści w innym zakresie
jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej zgody, udzielonej
przez uprawniony do tego podmiot, na piśmie pod rygorem nieważności oraz w
granicach powszechnie obowiązującego prawa.
2. Klient, umieszczając
w ramach Sklepu jakiekolwiek Treści, w szczególności komentarze lub recenzje w
jakimkolwiek miejscu Sklepu, udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej
licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie,
usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne,
zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych
Treści, na terytorium całego świata. Prawo to obejmuje uprawnienie do
udzielania sublicencji w zakresie uzasadnionym realizacją Umowy Sprzedaży na
polach eksploatacji wskazanych powyżej, a także upoważnienie do wykonywania
samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie
opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu w rozumieniu
ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
§ 4. ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE BEZPŁATNYCH USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ
1. Sprzedawca świadczy bezpłatnie za pośrednictwem Sklepu w szczególności
następujące usługi na rzecz Klientów:
a.
umożliwianie Klientom składania Zamówień oraz zawierania Umów Sprzedaży;
b. możliwość
weryfikacji statusu złożonego Zamówienia;
c. bieżąca
aktualizacja statusu złożonego Zamówienia;
d. przechowywanie
i udostępnianie Klientowi historii zawartych Umów Sprzedaży i Zamówień w
zakładce Twoje Konto>Zamówienia.
2. W ramach
Sklepu Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia ww. usług, w zakresie i na
warunkach określonych w Regulaminie Sprzedaży oraz w odrębnym Regulaminie
Świadczenia Usług drogą elektroniczną.
3. Warunkiem korzystania z usług wskazanych powyżej jest spełnianie przez
urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient,
minimalnych Wymagań Technicznych określonych w Załączniku nr 1 do Regulaminu
Sprzedaży.
4. Klient
zobowiązany jest również do:
a.
niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Sklepu jakichkolwiek Treści
zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa, w szczególności Treści naruszających
majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;
b. korzystania
z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu Sprzedaży, a także z
przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego w tym
w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy i
niezakłócający pracy Sprzedawcy lub Sklepu;
c. niepodejmowania działań takich jak:
- rozsyłanie
lub umieszczanie w Sklepie niezamówionej informacji handlowej lub umieszczanie
jakichkolwiek Treści naruszających przepisy prawa (zakaz umieszczania treści
bezprawnych);
- podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności
mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta,
w tym danych innych Klientów;
- modyfikowanie w sposób nieuprawniony Treści dostarczanych przez Sprzedawcę, w
szczególności podanych w ramach Sklepu Cen lub opisów Towarów;
- nadużywanie praw przyznanych Klientowi przez Sprzedawcę lub przepisy prawa, w
sposób który jest sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem danego
prawa lub z zasadami współżycia społecznego.
5. Naruszenie któregokolwiek z zobowiązań wskazanych w ust. 4 powyżej rozumiane
jest jako rażące naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu Sprzedaży.
6. Każda osoba
korzystająca z Serwisu może oceniać Towary dostępne w Sklepie poprzez
przyznawania tzw. „gwiazdek”, przy czym oceny te nie są w żaden sposób
weryfikowane przez Sprzedawcę i mogą być nierzetelne, niepoparte zakupem,
doświadczeniem itp. Natomiast każdy Klient, który posiada Konto i jest do niego
zalogowany, może dodawać recenzje Towarów dostępnych w Sklepie, czyli oceny
Towarów w postaci opisowej. Sprzedawca sprawdza, czy dana recenzja Towaru została
dodana przez osobę, która faktycznie kupiła w Sklepie ten Towar na podstawie
Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą i jeśli okaże się, że tak, wówczas przy
danej recenzji Towaru dodawany jest komunikat „Zweryfikowana zakupem”.
7. W każdym
przypadku, gdy przy recenzji lub ocenie Towaru nie występuje komunikat „Zweryfikowana
zakupem” oznacza to, że recenzja lub ocena Towaru została dodana przez
osobę, która nie kupiła w Sklepie Towaru na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej
ze Sprzedawcą lub Sprzedawca nie był w stanie zweryfikować takiego zakupu, a
zatem recenzja lub opinia takiej osoby dotycząca danego Towaru może być
nierzetelna, fikcyjna (niepoparta faktami, doświadczeniem, dowodami),
wprowadzająca w błąd Klientów.
8. Klient może
rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług drogą elektroniczną ze skutkiem
natychmiastowym, w każdym czasie, poprzez kontakt z DOK na zasadach określonych
w § 2 Regulaminu.
9. Jeżeli w chwili zgłoszenia przez Klienta żądania rozwiązania Umowy o
Świadczenie Usług drogą elektroniczną w zakresie Usługi założenia i prowadzenia
Konta istnieją zamówienia Klienta, które nie zostały zrealizowane - rozwiązanie
Umowy o Świadczenie Usług drogą elektroniczną, ze względu na konieczność
prawidłowej realizacji Umowy Sprzedaży możliwe jest niezwłocznie po realizacji
zamówienia lub po jego anulowaniu przez Klienta.
10. Sprzedawca
może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług drogą elektroniczną z
Klientem za co najmniej 14 - dniowym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów
rozumianych wyłącznie jako (katalog zamknięty) istotne naruszenie przez Klienta
postanowień Regulaminu, którym jest naruszenie § 4 ust. 4 Regulaminu lub trwałe
zaprzestanie świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę umotywowane
obiektywnymi względami. Sprzedawca swoje oświadczenie w tym zakresie wysyła na
adres e-mail podany przez Klienta podczas utworzenia Konta Klienta.
§ 5. REKLAMACJE BEZPŁATNYCH USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ
1. Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji bezpłatnych usług świadczonych
drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w każdym czasie.
2. Klient może
zgłosić Sprzedawcy reklamację świadczonych przez niego bezpłatnych usług
w szczególności na piśmie lub poprzez kontakt z DOK w formie telefonicznej lub
wiadomości e-mail. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji, prosimy o
podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym krótkiego opisu przyczyn uzasadniających
reklamację oraz dane kontaktowe Klienta zgłaszającego reklamację.
3. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania
przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacyjnego Klienta. W tym też terminie zostanie
udzielona odpowiedź na reklamację.
ZASADY DOKONYWANIA ZAKUPÓW
§ 6. ZAWARCIE I WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Informacje podane w ramach Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy
Sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do
Klientów. Umowa Sprzedaży może być zawarta przez Klienta, który dokonuje zakupu
Towaru bez rejestracji Konta, przy czym zakup Towaru bez rejestracji Konta nie
jest możliwy, jeżeli Klient posiada już Konto przypisane do danego adresu
e-mail.
2. Zamówienia
na Towary można składać 24h na dobę 7 dni w tygodniu.
3. Zamówienie na Towary może zostać złożone przez Klienta, który posiada lub
założy w ramach procesu Zamówienia Konto lub przez Klienta, który dokonuje
zakupu Towaru bez rejestracji Konta (z wyłączeniem przypadków wskazanych w § 6
ust. 1 Regulaminu Sprzedaży, gdy taki zakup bez rejestracji Konta nie jest
możliwy).
4. Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia w następujący sposób,
kolejno (czynności techniczne składające się na procedurę zawarcia Umowy
Sprzedaży):
a. Klient
dodaje wybrany/e Towar/y do Koszyka po czym przechodzi do formularza
Zamówienia;
b. Klient wybiera sposób zapłaty Ceny i pozostałych wskazanych w formularzu
Zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy Sprzedaży (w tym ew. kosztów
dostawy Towaru);
c. Klient, który posiada Konto, potwierdza dane niezbędne do złożenia
Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży lub podaje inne dane;
d. Klient,
który zakłada Konto lub przez Klienta, który dokonuje zakupu Towaru bez
rejestracji Konta, uzupełnia dane niezbędne do złożenia Zamówienia i wykonania
Umowy Sprzedaży;
e. do momentu uruchomienia przez Klienta funkcjonalności oznaczonej komunikatem
„Zamawiam i płacę” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych
do Koszyka lub Zamówienia danych, w szczególności ich edycji i poprawy, w tym
ma on możliwość dodawania/usuwania Towarów, modyfikacji sposobu płatności lub
sposobu doręczenia, zmiany adresu do doręczeń itp.;
f. Klient składa Sprzedawcy Zamówienie poprzez uruchomienie funkcjonalności
Sklepu oznaczonej komunikatem „Zamawiam i płacę” oznaczającej, że Zamówienie
składane przez Klienta pociąga za sobą obowiązek zapłaty Ceny. Funkcjonalność,
o której mowa w zdaniu poprzednim, staje się aktywna z chwilą, gdy Klient
zaakceptuje Regulamin. Złożenie Zamówienia stanowi oświadczenie woli Klienta
wyrażające bezpośrednią wolę (ofertę) zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, za
pośrednictwem Sklepu;
g. po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma wiadomość e-mail zatytułowaną
„Potwierdzenie złożenia zamówienia” zawierającą wszystkie istotne elementy Zamówienia,
która potwierdza otrzymanie Zamówienia przez Sprzedawcę (wpłynięcia Zamówienia
do systemu obsługującego Sklep) i nie stanowi oświadczenia woli Sprzedawcy
zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą;
h. Umowę Sprzedaży uznaje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta
drugiej wiadomości e-mail zatytułowanej „Twoje zamówienie zostało przyjęte do
realizacji” zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji
(oświadczenie woli Sprzedawcy zawarcia Umowy Sprzedaży z Klientem składane
przez Sprzedawcę). W przypadku niemożności przyjęcia Zamówienia do realizacji
Sprzedawca poinformuje o tym Klienta wiadomością e-mail;
i. Umowa
sprzedaży zostaje zawarta w momencie określonym w lit. h powyżej w sytuacji
wyboru rodzaju płatności, o którym mowa w §8 ust. 1 lit. a niniejszego
Regulaminu pod warunkiem rozwiązującym dokonania płatności w terminie
określonym w §8 ust. 3 Regulaminu.
5. Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
6. Zawarcie Umowy Sprzedaży odbywa się za pośrednictwem środków porozumiewania
się na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu w sieci Internet.
7. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi
treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi
wiadomości e-mail zatytułowanej „Twoje zamówienie zostało przyjęte do
realizacji”, zawierającej potwierdzenie zawarcia umowy na odległość w
rozumieniu art. 21 ustawy o prawach konsumenta oraz poprzez udostępnienie
faktury w Koncie Klienta w zakładce Zamówienia. Klient w ramach swojego Konta
ma również dostęp do historii złożonych przez siebie Zamówień i aktualnego
stanu ich realizacji.
8. Klient może anulować lub zmienić złożone Zamówienie do momentu nadania
Zamówieniu statusu „Przyjęte”. Klient może zweryfikować aktualny status
Zamówienia w ramach zakładki Zamówienia dostępnej z poziomu Konta Klienta.
Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta
(telefonicznie / w drodze wiadomości e-mail). Uprawnienie
Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta do anulacji Zamówienia lub
wprowadzenia zmian w Zamówieniu nie narusza jego praw w zakresie możliwości
odstąpienia od umowy na zasadach opisanych w §10 Regulaminu. Po anulowaniu lub
zmianie Zamówienia Klient otrzyma na podany przy rejestracji adres e-mail
potwierdzenie anulowania / zmiany Zamówienia.
9. Zmiana Zamówienia w sposób opisany w ust. 8 powyżej nie jest możliwa, jeżeli
Klient wybrał płatność kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym, a zmiana
spowodowałaby zwiększenie wartości zamówienia. Nie narusza to praw
Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta w zakresie możliwości
odstąpienia od umowy na zasadach określonych w §10 Regulaminu oraz praw Klienta
do złożenia kolejnego Zamówienia.
10. Faktury
VAT dostępne są w formie elektronicznej po zalogowaniu na stronie
"Zamówienia", dostępnej w ramach funkcjonalności Konta i wyborze
konkretnego Zamówienia, przyjętego już do realizacji. Fakturę można pobrać i
wydrukować. Korekty do faktur (wystawiane np. w przypadku odstąpienia od Umowy
Sprzedaży) dostarczane są pocztą elektroniczną na adres email podany przy danym
Zamówieniu (lub będący Loginem, jeśli nie został podany inny adres e-mail
podczas składania Zamówienia).
11. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji Umowy Sprzedaży, Klient
zobowiązany jest w szczególności do:
a. podawania w
Zamówieniu wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych
Klienta;
b. niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez
Klienta Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży, w zakresie w jakim
jest to konieczne dla prawidłowego ich wykonania;
c. korzystania
z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu Sprzedaży, a także z
przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego w tym
w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy i
niezakłócający pracy Sprzedawcy lub Sklepu;
d. terminowej
zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów.
§ 7. CENY I PROMOCJE
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do możliwości aktualizowania Cen Towarów
zamieszczonych na stronie Sklepu. Ceny Towarów w Zamówieniu złożonym przez
Klienta przed wprowadzeniem zmian pozostają dla Klienta wiążące.
2. Ceny Towarów na stronach Sklepu:
a. zawierają
wszelkie należne cła i podatki;
b. nie
zawierają kosztów dostawy (dostarczenia Towaru do Klienta), które są określane
odrębnie;
c. Cena Towaru na dokumencie sprzedaży będzie podwyższona o koszt dostawy i
będzie ujęta sumarycznie jako Cena;
d. w przypadku
zamówienia kilku Towarów koszt dostawy wybranej przez Klienta zostanie
podzielony odpowiednio i przyporządkowany proporcjonalnie do cen nabywanych
Towarów. Szczegółowe wyliczenia oparte na konkretnym przykładzie znajdują się
na stronie https://sklep.egmont.pl/koszty-i-warunki-dostawy.
Sprzedawca może w szczególności w wybranym przez siebie okresie, w warunkach
Promocji, określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla której dostawa
Towaru jest darmowa lub cena dostawy jest okresowo obniżona. Koszt dostawy Towarów
jest prezentowany w Koszyku przy wyborze sposobu dostawy i zależy od wartości
zamówionego Towaru, sposobu zapłaty za Towar oraz wybranego przez Klienta
sposobu dostawy zamówionego Towaru.
3. Całkowita suma do zapłaty (obejmująca Cenę Towaru oraz w zależności od
warunków Promocji także koszty dostawy Towarów) przez Klienta może zostać
pomniejszona o określony rabat procentowy lub kwotowy poprzez wykorzystanie
Kodu promocyjnego. Sprzedawca określi zasady przyznawania i wykorzystania Kodów
promocyjnych w ramach odrębnych warunków Promocji.
4. Promocje obowiązujące w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia
Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej. Promocje mogą obejmować ograniczoną
liczbę Towarów.
§ 8. ZASADY DOKONYWANIA PŁATNOŚCI I ZWROTU PŁATNOŚCI
1. Płatności można dokonać:
a. za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych
akceptowanego w danym momencie przez Sprzedawcę i prezentowanego na stronie
Sklepu;
b. przy odbiorze (płatność za pobraniem).
2. Akceptowalne sposoby płatności dostępne są w Sklepie w odpowiedniej
zakładce.
3. Termin płatności za zamówione Towary w przypadku wyboru sposobu płatności, o
którym mowa w ust. 1 lit. a. powyżej, wynosi 5 dni od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży. Nieuiszczenie płatności w tym terminie jest warunkiem rozwiązującym
Umowę Sprzedaży.
4. W przypadku wybrania przez Klienta niektórych sposobów dostawy, w tym do Paczkomatów
InPost, punktów partnerskich ORLEN Paczka, możliwa jest jedynie płatność
elektroniczna. W Sklepie każdorazowo prezentowana jest informacja o możliwym
sposobie płatności przy wyborze danego sposobu dostawy Towarów.
5. Nie jest możliwe łączenie różnych metod płatności
wymienionych w ust. 1 przy opłaceniu jednego Zamówienia.
6. Jeżeli Klient dokonał płatności kartą płatniczą lub przelewem
elektronicznym, za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych, zwrot
należności (na przykład z tytułu anulowania złożonego Zamówienia lub
odstąpienia od Umowy Sprzedaży) następuje na kartę płatniczą lub na rachunek
bankowy, z którego nastąpiła pierwotna płatność. Jeżeli Klient dokonał
płatności przy odbiorze Zamówienia (płatność za pobraniem), Sprzedawca za pośrednictwem
Działu Obsługi Klienta poprosi Klienta o podanie numeru rachunku bankowego w
celu dokonania zwrotu należności, jeżeli Klient wyrazi zgodę na ten sposób
zwrotu płatności, zgodnie z ust. 7 poniżej.
7. W przypadku, gdy zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje w przypadkach
innych niż odstąpienie przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta od
Umowy Sprzedaży, o którym mowa w §10 Regulaminu, Sprzedawca zobowiązuje się do
niezwłocznego zwrotu płatności, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania albo nie później niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta o
obniżeniu Ceny.
8. Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może również wyrazić zgodę na
dokonanie zwrotu przy użyciu innych środków płatniczych niż użytych w
początkowej transakcji, które nie będzie wiązało się dla niego z poniesieniem
kosztów.
§ 9. DOSTAWA TOWARU
1. Zamówione w Sklepie Towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Polski.
2. Przesyłka z zamówionymi Towarami dostarczana jest na adres podany przez
Klienta w formularzu Zamówienia, według wyboru Klienta:
a. za pośrednictwem firmy kurierskiej;
b. za pośrednictwem Poczty Polskiej;
lub poprzez odbiór:
c. w Paczkomatach 24/7;
d. w Kiosku RUCHu;
e. na stacjach Orlen;
f. w sklepach Żabka.
3. Dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej nie jest możliwa na adres skrytki
pocztowej.
4. Zmiana adresu dostawy po złożeniu przez Klienta Zamówienia może zostać
dokonana na wniosek Klienta zgłoszony do Dział Obsługi Klienta (telefonicznie
lub mailowo) do momentu uzyskania przez Zamówienie statusu „Przyjęte”. Klient
może zweryfikować aktualny status Zamówienia w ramach zakładki Zamówienia
dostępnej z poziomu Konta Klienta.
5. Na łączny
czas oczekiwania na otrzymanie przez Klienta danego Towaru (czas dostawy)
składa się czas realizacji Zamówienia (przygotowania Towarów do wysyłki) przez
Sprzedawcę oraz czas dostarczenia Towaru przez przewoźnika. Czas realizacji
Zamówienia przez Sprzedawcę liczony jest od momentu potwierdzenia przez
Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji do momentu przekazania przez
Sprzedawcę przesyłki zawierającej Towary przewoźnikowi i wynosi 2 dni robocze
(dzień roboczy to dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy). Czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę w przypadku
Towarów oznaczonych jako Przedsprzedaż liczony jest od momentu pojawienia się
Przedsprzedaży w sprzedaży. Do powyższego czasu należy doliczyć czas
dostarczenia Towaru przez przewoźnika, który jest prezentowany w ramach ścieżki
zakupowej oraz w Sklepie w odpowiedniej zakładce.
6. Koszty
dostawy Towaru ponosi Klient, chyba że warunki Promocji stanowią inaczej.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do możliwości aktualizowania kosztów dostawy
zamieszczonych na stronie Sklepu. Koszty dostawy w Zamówieniu złożonym przez
Klienta przed wprowadzeniem zmian pozostają dla Klienta wiążące.
7. Informacje
o wysokości kosztów dostawy podane są w zakładce „Koszty i warunki dostawy”
dostępnej pod adresem https://egmont/koszty-i-warunki-dostawy oraz w ramach
formularza Zamówienia.
8. Jeżeli gabaryty przesyłki z odbiorem w Kiosku Ruchu przekroczą 50x30x20 cm
lub jej waga będzie większa niż 5 kg, wówczas Sprzedawca skontaktuje się z
Klientem w celu ustalenia innego, dopuszczalnego dla danych gabarytów paczki
sposobu dostawy.
9. Jeżeli
gabaryty przesyłki dostarczanej do Paczkomatów 24/7 przekroczą 64x41x38 cm lub
jej waga będzie większa niż 12 kg, wówczas Sprzedawca skontaktuje się z
Klientem w celu ustalenia innego, dopuszczalnego dla danych gabarytów paczki
sposobu dostawy.
10.
Zweryfikowanie przez Klienta w obecności kuriera stanu przesyłki zawierającej
Towary oraz w przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania -
sporządzenie protokołu szkody, może ułatwić i przyspieszyć rozpatrzenie
ewentualnej reklamacji.
§ 10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta przysługuje prawo do
odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez okres 14 dni, bez podawania jakichkolwiek
powodów oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez
przepisy prawa.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla
umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności - od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy,
która:
a) obejmuje
wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od
objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części,
b) polega
na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony - od objęcia w
posiadanie pierwszego z Towarów;
2) dla
pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
3. Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy
Sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Oświadczenie takie może zostać złożone w szczególności z wykorzystaniem wzoru
formularza o odstąpieniu od umowy, stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego
Regulaminu (zgodnym z ustawowym wzorem formularza, o którym mowa w art. 30 ust.
1 ustawy o prawach konsumenta). Nie ogranicza to uprawnienia
Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta do złożenia jakiegokolwiek
innego jednoznacznego oświadczenia, w którym informuje o swojej decyzji o
odstąpieniu od umowy.
4. W przypadku
złożenia przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta oświadczenia o
odstąpieniu za pośrednictwem wiadomości e-mail, oświadczenie powinno zostać
wysłane na adres egmont@epwn.pl. W przypadku złożenia
przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta oświadczenia o
odstąpieniu drogą pisemną, oświadczenie powinno zostać wysłane na adres:
OSDW Azymut
sp. z o.o.
Egmont.pl
Smolice 1F (SEGRO – Magazyn A)
95-010 Stryków
Do zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.
5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za
niezawartą. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach
Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi/Przedsiębiorcy na
prawach Konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia Towarów. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument/Przedsiębiorca na prawach
Konsumenta, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami.
6.Jeżeli Sprzedawca nie zaproponuje, że sam odbierze Towar od
Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach
Konsumenta do chwili otrzymania Towarów z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta dowodu odesłania Towarów – w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Do zwracanego Towaru prosimy o dołączenie dowodu zakupu (np. paragon,
faktura).
8. Jeżeli Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wybiera sposób
dostarczenia Towarów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
9.Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma obowiązek zwrócić
Sprzedawcy zwracany Towar lub przekazać Towar osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w
którym odstąpił od umowy. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie
Towarów przed jego upływem. Prosimy o zapakowanie i zabezpieczenie odsyłanych
Towarów tak, aby nie zostały uszkodzone w transporcie.
10. Zwracane Towary należy odesłać na adres:
OSDW Azymut
sp. z o.o.
Egmont.pl
Smolice 1F (SEGRO – Magazyn A)
95-010 Stryków
z dopiskiem
"Zwrot".
11. Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie
koszty zwrotu Towarów, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
12. Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości zwracanych Towarów będące wynikiem korzystania z nich w
sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towarów. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dochodzenia
względem Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta odszkodowania, w
zakresie w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa.
13. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje w przypadku:
a. dostarczania zapieczętowanych Towarów, które nie nadają się do zwrotu ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych i których opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
b. dostarczania Towarów, które, po dostarczeniu, ze względu na swój charakter
są w sposób nierozłączny połączone z innymi przedmiotami;
c.
dostarczania zapieczętowanych nagrań dźwiękowych lub zapieczętowanych nagrań
wizualnych lub zapieczętowanego oprogramowania komputerowego, których
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
d. umowy o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy
o prenumeratę;
e. w innych przypadkach przewidzianych wyraźnie w niniejszym Regulaminie
Sprzedaży lub w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
14. Korekty do faktur (wystawiane np. w przypadku odstąpienia od umowy
sprzedaży) dostarczane są pocztą elektroniczną na adres email podany przy
zamówieniu.
§ 11. REKLAMACJE TOWARÓW
1. Towary oferowane w Sklepie mogą być objęte gwarancją producenta lub
dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są w
karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta.
2. Sprzedawca ma prawny obowiązek dostarczenia Towarów bez wad.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak
zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, jeżeli Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta,
najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że
konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową Sprzedaży oraz
wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
4.Jeżeli otrzymany przez Klienta Towar jest wadliwy,
Klient może skorzystać według swojego wyboru z uprawnień przysługujących w
ramach gwarancji we wskazanych serwisach lub - niezależnie - z uprawnień
przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady lub w przypadku Konsumenta/Przedsiębiorcy
na prawach Konsumenta – z uprawnień za brak zgodności Towaru.
5. Klient może zgłosić przysługujące mu roszczenia z tytułu rękojmi lub w
przypadku Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta – roszczenia za brak zgodności
Towaru z Umową Sprzedaży, w szczególności listownie na adres:
OSDW Azymut sp. z o.o.
Egmont.pl
Smolice 1F (SEGRO – Magazyn A)
95-010 Stryków
lub za pomocą wiadomości e-mail na adres:
egmont@epwn.pl z dopiskiem „reklamacja”.
Prosimy o załączenie do reklamacji dowodu zakupu Towaru (np. paragon, faktura).
6. W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji prosimy o podanie w treści
zgłoszenia reklamacyjnego krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację
oraz danych kontaktowych Klienta. Klient może również skorzystać z oferowanego
przez Sprzedawcę druku reklamacyjnego znajdującego się w Sklepie w zakładce
"Reklamacje i zwroty" - https://egmont/reklamacje-i-zwroty.
7. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma
wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) albo w przypadku sprzedaży na rzecz Konsumenta/Przedsiębiorcy
na prawach Konsumenta – jeżeli sprzedany Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży.
8. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient niebędący Konsumentem/Przedsiębiorcą
na prawach Konsumenta może:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że
Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni
wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona Cena powinna
pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość
Towaru z wadą pozostaje do wartości Towarów bez wady. Klient nie może odstąpić
od umowy, jeżeli wada Towaru jest nieistotna;
b. żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest
zobowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym
czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
9. Jeżeli Klientem jest Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta i Towar
jest niezgodny z Umową Sprzedaży, może on:
a. żądać naprawy lub wymiany Towaru niezgodnego z
Umową Sprzedaży.
Sprzedawca może przy tym dokonać wymiany, gdy Konsument/Przedsiębiorca na
prawach Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument/Przedsiębiorca na
prawach Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową
Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta
jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy,
może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży. Przy ocenie
nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w
szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z
Umową Sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu
doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany
w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę na
prawach Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w
szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi
Sprzedawca.
b. złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny
albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru
do zgodności z Umową Sprzedaży, jeżeli naprawa i wymiana Towaru są niemożliwe
lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy;
2) Sprzedawca nie doprowadził Towaru
do zgodności z Umową Sprzedaży poprzez naprawę lub wymianę Towaru;
3) brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży
występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową
Sprzedaży;
4) brak zgodności Towaru z Umową
Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od
Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w
lit. a powyżej;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub
okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży
w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta/ Przedsiębiorcy na
prawach Konsumenta.
Konsument/ Przedsiębiorca na
prawach Konsumenta nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru
z Umową Sprzedaży jest nieistotny. Z kolei, jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży
dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży Konsument/ Przedsiębiorca na
prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Towarów,
a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę na
prawach Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można
rozsądnie oczekiwać, aby Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta zgodził
się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
10. Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta
udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca
odbiera od Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta Towar na swój
koszt. Natomiast w razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument/ Przedsiębiorca na
prawach Konsumenta ma obowiązek niezwłocznie zwrócić Towar Sprzedawcy na jego
koszt na
następujący adres:
OSDW Azymut sp. z o.o.
Egmont.pl
Smolice 1F (SEGRO – Magazyn A)
95-010 Stryków
z dopiskiem "Reklamacja”.
11. Klient niebędący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który
wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany na koszt Sprzedawcy
dostarczyć wadliwy Towar na następujący adres:
OSDW Azymut sp. z o.o.
Egmont.pl
Smolice 1F (SEGRO – Magazyn A)
95-010 Stryków
z dopiskiem "Reklamacja”.
12. Jeżeli Klient będący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta
zażąda wymiany Towaru lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu Ceny,
określając kwotę, o którą Cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował
się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za
uzasadnione.
13. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi
niebędącemu Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta. Roszczenie Klienta
niebędącego Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta o usunięcie wady
lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia
stwierdzenia wady.
14. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak
zgodności Towaru z Umową Sprzedaży zawartą z Konsumentem/ Przedsiębiorcą na
prawach Konsumenta istniejący w chwili jego dostarczenia
i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru
do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby
działające w ich imieniu, jest dłuższy.
15.
W zakresie reklamacji Klient będący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach
Konsumenta może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z
dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności Towaru z
Umową Sprzedaży.
§ 12. DANE OSOBOWE
1.
Administratorem danych osobowych (dalej również „Administrator” lub „Spółka”)
jest Sprzedawca, tj. ePWN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Warszawie, ul. Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa, zarejestrowana w
Rejestrze Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000442101, NIP:
525-25-43-576 o kapitale zakładowym 12.000.000,00 zł, będąca dużym
przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o
przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, numer telefonu: 42
680 44 56, adres poczty elektronicznej: egmont@epwn.pl.
2. Administrator danych powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się
skontaktować pod adresem e-mail: iod@epwn.pl lub korespondencyjnie: ePWN sp. z
o. o., ul. Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa.
3. Dane
osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę Towarów
lub marketingu towarów i usług własnych Spółki (w formie papierowej),
stanowiącego tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki - na podstawie art. 6 ust.
1 lit. b), c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Po wyrażeniu odrębnej zgody, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu
przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania
telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego, w tym kierowanych w
wyniku profilowania, o ile użytkownik wyraził stosowną zgodę. W przypadku
wyrażenia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą
być przetwarzane również w celu przesyłania informacji marketingowych
dotyczących usług lub produktów innych podmiotów – w formie elektronicznej,
telefonicznej lub papierowej, w zależności od wyrażonej zgody.
4. Dane osobowe mogą być przetwarzane, o ile zostanie wyrażona odrębna zgoda, w
sposób zautomatyzowany, tj. w formie profilowania. Konsekwencją profilowania
będzie przypisanie danej osobie profilu, w celu podejmowania dotyczących jej
decyzji bądź analizy lub przewidywania jej preferencji, zachowań i postaw. Taka
zgoda będzie zbierana wyłącznie wtedy, gdy profilowanie ma wywoływać skutki
prawne wobec klienta lub w inny sposób istotnie na niego wpływać.
5. W przypadku konieczności dostarczenia zamówienia dane osobowe mogą być
udostępniane operatorom pocztowym lub przewoźnikom wyłącznie w celu
dostarczenia zamówienia. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub
współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na
zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych
przypadkach dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na
podstawie przepisów prawa lub innym podmiotom, jeżeli wynika to wyraźnie z
odrębnie złożonej zgody na udostępnienie.
6. Dane osobowe przetwarzane w celach związanych z korzystaniem z Towarów
Spółki będą przetwarzane na czas umożliwienia nabycia Towaru i jego
dostarczenia lub przez okres rzeczywistego korzystania z danego Towaru, po czym
dane podlegające archiwizacji będą przechowywane przez okres właściwy dla
przedawnienia roszczeń, tj. 10 lat. Dane osobowe przetwarzane w celach
marketingowych objętych oświadczeniem zgody będą przetwarzane do czasu
odwołania zgody. Dane osobowe przetwarzane w celu marketingu produktów i usług
Spółki w formie papierowej, czyli na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego
interesu (co nie wymaga zgody) będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu
na takie przetwarzanie.
7. Osoba,
której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz
prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do
przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w
dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W przypadku stwierdzenia, że
przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba której dane dotyczą
ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. W przypadku cofnięcia zgody, żądania usunięcia danych, wniesienia sprzeciwu,
czy skorzystania z innych uprawnień prosimy o kontakt: egmont@epwn.pl.
9. Podanie
danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie oznaczonych danych osobowych
jest niezbędne do zawarcia Umowy o Świadczenie Usług drogą elektroniczną/Umowy
Sprzedaży, natomiast konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości z nich
skorzystania.
ZMIANA REGULAMINU SPRZEDAŻY / POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 13. ZMIANA REGULAMINU SPRZEDAŻY
1. Regulamin Sprzedaży wchodzi w życie z dniem 01.01.2023 r. i jest dostępny na
stronie internetowej Sklepu.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu Sprzedaży w przypadku
wystąpienia dowolnej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn (katalog zamknięty):
a. zmiana
przepisów prawa regulujących sprzedaż Towarów lub świadczenie usług drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki
określone w Umowie Sprzedaży lub w Umowie o Świadczenie Usług drogą
elektroniczną zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą;
b. konieczność dostosowania działalności Sprzedawcy do nakazów, orzeczeń,
postanowień lub wytycznych wynikających z:
- decyzji
właściwego w zakresie działalności Sprzedawcy organu administracji publicznej
wpływającej na wzajemne prawa i obowiązki określone w Umowie Sprzedaży oraz w
Umowie o Świadczenie Usług drogą elektroniczną, zawieranej pomiędzy Klientem a
Usługodawcą;
lub
- orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w zakresie działalności
Sprzedawcy wpływającego na wzajemne prawa i obowiązki określone w Umowie
Sprzedaży oraz w Umowie o Świadczenie Usług drogą elektroniczną, zawieranej
pomiędzy Klientem a Usługodawcą;
c. zmiana
sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę spowodowana
wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności
aktualizacji Wymagań Technicznych);
d. zmiana zakresu lub zasad świadczenia przez Sprzedawcę usług, do których
stosują się postanowienia Regulaminu Sprzedaży, poprzez wprowadzenie nowych,
modyfikację lub wycofanie przez Sprzedawcę dotychczasowych funkcjonalności lub
usług objętych Regulaminem Sprzedaży i oferowanych Klientowi;
e. połączenie, podział albo przekształcenie Sprzedawcy lub zmiana innych danych
Sprzedawcy określonych w § 1 pkt 19 Regulaminu Sprzedaży.
3. Zmiana Regulaminu Sprzedaży nie wpływa na treść i warunki Umów Sprzedaży zawartych
przez Klienta przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu Sprzedaży.
4. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie Sprzedaży Sprzedawca udostępni
tekst jednolity Regulaminu Sprzedaży poprzez publikację na stronie Sklepu oraz
za pomocą wiadomości przesłanej na podany przez Klienta adres e-mail.
§ 14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Prawem właściwym dla zawarcia Umowy Sprzedaży jest prawo Rzeczpospolitej
Polskiej, a do rozstrzygania sporów pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, w
szczególności związanych z zawarciem i realizacją Umowy Sprzedaży – właściwe są sądy powszechne w
Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa. Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem
niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy.
2. Wybór prawa
polskiego na podstawie Regulaminu Sprzedaży nie pozbawia Konsumenta ochrony
przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy
pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, na mocy prawa, które zgodnie z właściwymi
regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
3. Konsument ma prawo
skorzystać z platformy internetowego rozwiązywania sporów (ODR) zgodnie z
rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja
2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz
zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006.2004 i dyrektywy 2009/22/WE. Poniżej
wskazujemy link do platformy ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
oraz nasz adres email: egmont@epwn.pl.
4. Treść Regulaminu
Sprzedaży jest dostępna dla Klientów bezpłatnie pod następującym adresem URL
https://egmont.pl/regulamin-zakupow, skąd Klienci mogą w każdym czasie
przeglądać, a także sporządzić jego wydruk.
5. W
przypadku Towarów nabytych do dnia 31 grudnia 2022 r. podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach
Konsumenta, jeśli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), stanowią
powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawa z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny i ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta w wersji obowiązującej do 31 grudnia 2022 r., jak również Regulamin
Sprzedaży w wersji obowiązującej do 31 grudnia 2022 r. W przypadku Towarów
nabytych od dnia 1 stycznia 2023 r. podstawę i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, jeśli Towar
jest niezgodny z Umową Sprzedaży, stanowią powszechnie obowiązujące przepisy
prawa, w szczególności ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w
wersji obowiązującej od 1 stycznia 2023 r., jak również Regulamin Sprzedaży w
wersji obowiązującej od 1 stycznia 2023 r.
6. Do Umów
o Dostarczania Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej zawartych do dnia 31 grudnia
2022 r., jeżeli dostarczanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej miało nastąpić
lub nastąpiło po 1 stycznia 2023 r. stosuje się powszechnie obowiązujące
przepisy prawa, w szczególności ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta w wersji obowiązującej od 1 stycznia 2023 r. (z wyłączeniem art. 43p
i art. 43q tej ustawy).
7.
Usunięcie Konta wiąże się z utratą dostępu do wszystkich bezpłatnych i płatnych
funkcjonalności Serwisu.
§ 15. MOŻLIWOŚCI SKORZYSTANIA Z POZASĄDOWYCH SPOSOBÓW ROZPATRYWANIA
REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1. Konsument jest uprawniony do zwrócenia się do stałego sądu polubownego, o
którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
Regulamin organizacji i działania stałych sądów polubownych określa rozporządzenie
Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu
organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich
inspektorach inspekcji handlowej.
2. Konsument może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
3. Konsument może również skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów, do którego zadań należy m.in. zapewnienie bezpłatnego
poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów
konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i
interesów konsumentów lub zwrócić się do organizacji pozarządowej, do której
zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU ZAKUPÓW DOKONYWANYCH W RAMACH
SKLEPU INTERNETOWEGO EGMONT.PL WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA Z SERWISU
1. Minimalne
wymagania sprzętowe:
a. procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych
architekturach;
b. Pamięć operacyjna: 512MB;
c. Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość
1024x768 16bit;
d. Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB
wolnego miejsca;
e. Mysz lub inny manipulator + klawiatura;
f. Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością
512kb/s.
2. Minimalne wymagania oprogramowania:
a. System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub
wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile;
b. Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej,
FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5;
c. Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript;
d. Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
ZAŁĄCZNIK NR 2 DO REGULAMIN U ZAKUPÓW DOKONYWANYCH W RAMACH
SERWISU INTERNETOWEGO EGMONT.PL WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten
należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
ePWN Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Gottlieba Daimlera 2, 02-460
Warszawa, numer telefonu: 42 680 44 56, adres poczty elektronicznej:
egmont@epwn.pl.
Adres pocztowy:
OSDW Azymut sp. z o.o.
Egmont.pl
Smolice 1F (SEGRO – Magazyn A)
95-010 Stryków
- Ja/My(*) niniejszym
informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy dostawy
następujących towarów (*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących
towarów (*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)/przedsiębiorcy na prawach konsumenta
- Adres konsumenta(-ów)/ przedsiębiorcy na prawach konsumenta
- Podpis konsumenta(-ów)/przedsiębiorcy na prawach konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić