0 POZYCJI
Koszyk pusty

Escape Quest. Za garść neodolarów. Książka z łamigłówkami

4.00  (3 oceny)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Escape Quest. Za garść neodolarów. Książka z łamigłówkami

Połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ciekawa fabuła zachęcająca do rozwiązywania kolejnych zagadek i innowacyjna mechanika, która wymaga spostrzegawczości i kreatywnego podejścia. 

Przeżyj przygodę w cyberpunkowej rzeczywistości. Los Angeles, 2062 rok. Atak nuklearny z 2047 roku spowodował, że kraj znalazł się w katastrofalnej sytuacji ekonomicznej. Megakorporacje trzymają władzę w skorumpowanym społeczeństwie. Zagubieni ludzie uciekają od nędzy do świata rzeczywistości wirtualnej. Legendy miejskie mówią o małej grupie hakerów, którzy starają się obalić dyktaturę korporacji. Dla ciebie, młodego samouka w dziedzinie informatyki, wszystko to tylko miejskie legendy… 
Aż pewnego wieczoru, gdy logujesz się do sieci, na twoim monitorze pojawia się dziwna wiadomość: „Dołącz do nas”. 

O autorach: 
Corentin Lamy i Joffrey Ricome są dziennikarzami we francuskiej gazecie „Le Monde”, specjalizującymi się w cyfrowych technologiach. Laurent Miny to ilustrator współpracujący z wieloma francuskimi wydawcami czasopism i książek, takimi jak Bayard, Le Pré aux Clercs, Nestiveqnen, czy Hachette.


Gamebooki z serii Escape Quest są przeznaczone do samodzielnej zabawy, ale czasem przydaje się pomoc rodziny czy znajomych. Mechanika gry pozwala na wspólne główkowanie nad zadaniami oraz dzielenie się wrażeniami z gry, a podpowiedzi oraz rozwiązania są zaszyte na ostatnich stronach każdego tomu.

Gra odbywa się offline i nie wymaga żadnych aplikacji, bo wszystkie niezbędne wskazówki znajdują się w książce. Mechanika gry skonstruowana jest w ten sposób, że rozwiązaniem zadania jest numer strony, na jaką należy się udać, by kontynuować opowieść. By znaleźć ukryte wskazówki i to zadanie rozwiązać, trzeba użyć specjalnych zakładek, a nawet przekręcać i zaginać strony. Czasem zadanie wymaga wycięcia elementu, dopasowania, zmierzenia go czy ułożenia jak puzzle, przez co poszczególne tomy serii Escape Quest nabierają mocno growego charakteru. 

Wszystkie zagadki i zadania wymagają logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”.

  • Kategorie:
    1. Gry planszowe
    1. Książki »
    2. Książki dla młodzieży
  • Wydawca: Egmont
  • EAN: 9788328198777
  • Liczba stron: 96
  • Wymiary: 27.0×19.2cm
  • Wiek: 12+
  • Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Każdy produkt ma na swojej stronie oszacowany czas wysyłki, potrzebny na obsługę zamówienia w magazynie, zapakowanie oraz przekazanie paczki kurierowi.
    • Większość oferowanych produktów posiadamy w magazynie, dlatego zamówienia wysyłamy zazwyczaj w ciągu 1-2 dni. Zamówienia opłacane z góry realizujemy od razu po uzyskaniu wpłaty od klienta. Zamówienia za pobraniem – od złożenia zamówienia.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
    • Na czas realizacji zamówienia składają się czas wysyłki (podany na stronie produktu) oraz czas doręczenia przesyłki przez przewoźnika.
    • Wszystkie terminy dotyczą tylko i wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem świąt).
  • Seria

  • Seria ESCAPE QUEST

    Przeżyj przygodę! 
    Rozwiąż zagadki! 
    Ucieknij z zastawionych pułapek! 

    Escape Quest to nowa seria gier książkowych, w których ty jesteś bohaterem. Przeżyj przygodę, rozwiąż tajemnicze zagadki i ucieknij z zastawionych pułapek. Escape Quest łączy w sobie elementy paragrafowej powieści, gier role-playing oraz łamigłówek w stylu escape room. 

    Odkryj innowacyjną mechanikę 
    Użyj specjalnych zakładek, przekręcaj i zaginaj strony, znajdź ukryte wskazówki. Rozwiązaniem łamigłówek jest numer strony, na którą musisz się udać, żeby kontynuować opowieść. Zadania będą wymagały logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”.  

    Daj się porwać 
    Ciekawa fabuła zachęci cię do rozwiązywania kolejnych zagadek i dokonywania postępów w grze. Zadania łączą się tematycznie z treścią fabuły, co pozwala na jeszcze pełniejsze przeżycie przygody. 

    Graj off-line 
    Nie potrzebujesz internetu ani specjalnych aplikacji. Wszystko, co niezbędne zawarte jest w książce. Podpowiedzi oraz rozwiązania są zaszyte na ostatnich stronach każdego tomu. 

    Graj sam lub z rodziną 
    Escape Quest jest przeznaczony do samodzielnej zabawy, ale czasem przyda się pomoc rodziny czy znajomych. Możecie wspólnie główkować nad zadaniami oraz dzielić się wrażeniami z gry. 

    Wybierz swoją własną przygodę 
    W tym roku Egmont planuje wydać cztery gamebooki z serii Escape Quest. Dwa pierwsze tomy zapowiedziane są już na maj, kolejne dwa ukażą się we wrześniu. 

    Czy podejmiesz wyzwanie?

    RECENZJE

    • Najnowsze
    • Najbardziej pomocne
    • Dodano:
      17.06.2020 10:42:26

      Jeśli chodzi o warstwę fabularną, to tak jak zostało to już wspomniane we wstępie, czytelnik/gracz zostaje przeniesiony do roku 2062. Świat jaki znamy, przestał istnieć w wyniku wielkiej wojny nuklearnej. Na gruzach cywilizacji powstały nowe skupiska ludzkie, gdzie rządy objęły wielkie megakorporacje. Garstka wybrańców może cieszyć się wielkimi przywilejami i czerpać z życia pełnymi garściami. Większość społeczeństwa żyje jednak w wielkim ubóstwie, gdzie głód i przemoc jest czymś zupełnie normalnym. Ludzie pragnąć, zapomnieć o swoim podłym losie uciekają w wirtualny świat, gdzie mogą stać się każdym. Gdzieś tam istnieje jednak grupa „sprawiedliwych” (tajemna organizacja hakerów), która nie ma zamiary się poddać i będzie walczyć z dyktaturą, aby wyzwolić ludzi z tego piekła.

      Być może brzmi to wszystko dosyć intrygująco, jest jednak bardzo dalekiej od ideału. Gracz wciela się tutaj w rolę hakera, który zostaje złapany na gorącym uczynku kradzieży „klawiatury” ze sklepu internetowego. Jego czyn zostaje dostrzeżony przez wspomnianą grupę hakerów, która wyznacza mu ważne zadanie do wykonania (kara za odmowę, jaka go czeka jest naprawdę „sroga”). Już w przypadku recenzowanego wcześniej tytułu („Poszukiwacze zaginionego skarbu”), fabuła nie stanowiła czegoś mocno nadzwyczajnego, jednak warstwa „awanturniczo-przygodowa” jeszcze się pod pewnymi względami broniła. Tutaj jednak mamy do czynienia z kliszą innych bardziej znanych tytułów (najbardziej wyczuwalne będą tutaj nawiązania do Matrixa), bez większego autorskiego polotu. Całość jest bardzo sztampowa i pod pewnymi względami przewidywalna, stając się tytułem dosyć przeciętnym (pod względem fabuły), który może zapewnić chwilę relaksu tylko pod warunkiem, że nie będzie się od niego oczekiwać się niczego nadzwyczajnego (raczej pozycja dedukowana wąskiej grupie wielkich miłośników cyberpunku). Pozostawiający wiele do życzenia poziom literacki tytułu, może zaskakiwać, szczególnie biorąc pod uwagę samych autorów, którzy siedzą w „nowych technologiach” (najwyraźniej jednak znajomość zagadnień technicznych i praca jako dziennikarze nie zawsze przekłada się na zdolności fabularyzowania swoich tekstów).

      Z odmętów pewnej „miałkości” pozycję wyrywają pojawiające się tutaj zagadki. O ile w przypadku poprzedniego recenzowanego tytułu, można było pisać o „średnim” poziomie trudności, tutaj idzie on troszkę w górę i w pewnych fragmentach stanowi naprawdę solidne wyzwanie. Pojawiające się zagadki są dosyć różnorodne, niekiedy nawiązując swoją konstrukcją i stylistyką do popularnych znanych dzieł (np. łamigłówka nawiązująca do Pac-Mana). Nadal jednak pojawia się tutaj problem nie zawsze logicznie opisanych zadań, co niekiedy znacząco utrudnia odnalezienie odpowiedzi. Opisując aspekt „zagadek”, nie można nie wspomnieć o samej rozgrywce, która prezentuje się całkiem dobrze i kolejny raz wykorzystuje całą publikację (zarówno sama książka, jak i wycinane elementy z jej okładki). Zabawa trwa tutaj troszkę ponad 3 przewidziane godziny, jednak wszystko będzie tutaj zależne od samego gracza i jego spostrzegawczości i umiejętności logicznego myślenia.

      Ocena: 
    • Dodano:
      28.05.2020 15:17:25

      „Escape Quest” połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ciekawa fabuła zachęcająca do rozwiązywania kolejnych zagadek i innowacyjna mechanika, która wymaga spostrzegawczości i kreatywnego podejścia. to książki, które mają zmobilizować czytelnika do myślenia. Skonstruowane niczym gry, mają za zadanie zaangażować w różne rozgrywki i łamigłówki które pozwalają nam odkryć drogę, którą mamy podążać aby kontynuować naszą wędrówkę.
      Książki te to połączenie gier paragrafowych z opowiadaniami różnych gatunków. Akcja jest ciekawa, zadania odpowiednio rozbudowane a poziom trudności całkiem wysoki. Widać to szczególnie w „Za garść neodolarów”, gdzie niektóre zagadki wymagają podpowiedzi.

      Oczywiście gry te są całkiem interesująco zilustrowane. „Poszukiwacze zaginionego skarbu” to książka przygodowa, a zagadki lżejsze i łatwiejsze, natomiast „Za garść neodolarów” to rzecz znacznie cięższa i mroczniejsza, a zagadki w tym drugim tytule – jak już wspominałem – są o wiele trudniejsze.
      Obie pozycje zawierają wiele elementów dodatkowych, takich jak zakładki, szyfry czy układanki potrzebne w trakcie rozgrywki.
      Największa odkrywczyni stulecia, czy niedaleka przyszłość? Wybór zależy od czytelników. Warto jednak zaznajomić się z obiema publikacjami bo obie są ciekawe i wciągają naprawdę mocno.

      Ocena: 
    • Dodano:
      22.05.2020 07:28:46

      CYBERSCAPE

      Druga z wydanych właśnie książek z serii „Escape Quest” dla odmiany zabiera nas w podróż do świata przyszłości. Poprzednia część serii – choć trudno tak o niej mówić, skoro obie trafiły na rynek w tym samym czasie – oferowała nam podróż rodem z filmów o Indianie Jonesie czy gier z serii „Tomb Raider”. Teraz zadowoleni będą ci miłośnicy gier paragrafowych, którzy jednocześnie są miłośnikami cyberpunku i filmów science fiction pokroju „Łowcy androidów”. Gotowi zanurzyć się z brudny, ale jaskrawy świat przyszłości i odkryć jego tajemnice?

      Jest rok 2062 i świat nie ma się najlepiej. Piętnaście lat wcześniej doszło do ataku nuklearnego, od tamtej pory wiele się zmieniło, kraj znajduje się w kryzysie ekonomicznym, korupcja panuje na każdym kroku, a wszystkim rządzą tzw. Megakorporacje. Ludzie nie mogą znieść życia w takiej codzienności, w ubóstwie, nędzy… Dlatego uciekają do wirtualnego świata.
      I tu na scenę wkraczają oni. Niewielka grupa hakerów, którzy podobno nie istnieją, podobno są miejska legendą. Ale w każdej legendzie tkwi ziarno prawdy, więc ludzie chętnie wierzą, że gdzieś tam są ci, chcący – i mogący – obalić tę dyktaturę. Ty do nich nie należysz. Jesteś młodym informatykiem, samoukiem na dodatek, nie wierzysz w takie rzeczy. Ale takie rzeczy mogą uwierzyć w Ciebie. Co zrobisz, kiedy na ekranie Twojego komputera pojawi się zaproszenie, byś dołączył do nich. Czy pójdziesz, niczym ten Neo z „Matrixa” za białym królikiem? A jeśli tak, jak myślisz, dokąd Cię to doprowadzi?

      Seria „Escape Quest” to, jak się można domyślić, połączenie książki paragrafowej – papierowej gry, gdzie musisz rozwiązywać zagadki, by odnajdywać dzięki temu właściwie informacje, a akcja mogła posunąć się na przód – z escape roomem. Jak książka może być pokojem ucieczek? Cóż, jak wiadomo od niektórych nie można się oderwać, nie chcą wyjść nam z głowy ani dać uciec ze swego świata, ale twórcy poszli tu w nieco inną stronę, każąc czytelnikom szukać wyjścia z różnych miejsc i sytuacji. A na tym bynajmniej nie koniec.

      „Escape Quest” to świetna, wciągając lektura, gra paragrafowa, która oparta została na serii zagadek rodem z dziecięcych książeczek z łamigłówkami. Lektura / rozgrywka zajmuje odbiorcy około trzech godzin, ale jest naprawdę interesująca i pobudzająca szare komórki. Nie wymaga zresztą nic więcej, niż samej książki, dlatego zabawie można oddać się zawsze i wszędzie. Do tego dochodzą różne elementy potrzebne w rozgrywce, które wyłamiemy sobie ze skrzydełek okładki, a wszystko to wieńczą ładne graficznie opracowanie i dobre wydanie.

      Kto lubi gry bez prądu, powinien „Escape Quest” poznać. Na polskim rynku gier paragrafowych to jedna z lepszych i ciekawszych pozycji. Warto po nią sięgnąć, nie ważne czy macie kilkanaście czy kilkadziesiąt lat.

      Ocena: 

    Produkt niedostępny

    Rycerze i zamki

    Zostań wodzem średniowiecznej armii grając w „Rycerze i zamki”! Zostań mistrzem planowania i blefu. Gracze wcielają się w rolę wodzów średniowiecznych armii. Aby wygrać, muszą jak najlepiej wykorzystać umiejętności swoich wojowników – piec...
    Produkt niedostępny

    Imperial 2030

    Gra planszowa „Imperial 2030” - dołącz do walki o światową dominację! Świat w roku 2030. Do zmagań o ekonomiczną dominację nad światem dołączyły nowe supermocarstwa (Chiny, Indie i Brazylia), których ambicją jest pokonanie dotychczasowych liderów ...
    Produkt niedostępny

    Notes młodej pisarki

    Po „Sekretniku” nadchodzi „Notes młodej pisarki”! Ten notes to niezbędne akcesorium każdej szanującej się młodej pisarki! Piszesz do szuflady? A może masz już na koncie debiut? Twój styl jest rozpoznawalny? A może codziennie się zmienia i nie całki...
    Produkt niedostępny

    Polowanie na robale deluxe

    Gra w dużej metalowej puszce! Dodatki urozmaicające rozgrywkę! Idealna gra na spotkanie rodzinne lub imprezę! 
    Produkt niedostępny

    Super Przyjaciele DC. Książka z tatuażami

    Super Przyjaciele zapraszają na urodzinową misję! Na pewno będziesz świetnie się bawić w ich towarzystwie. Czekają na ciebie różne misje: przygotuj dekoracje, policz urodzinowe babeczki i balony, zaprojektuj czapeczki, wymyśl urodzinowy deser i spraw, ...
    Produkt niedostępny

    Escape Quest. Poszukiwacze zaginionego skarbu. Książka z łamigłówkami

    Escape Quest to połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ciekawa f...
     
    Nasze strony wykorzystują pliki cookies
    Strona Egmont.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
    Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.